V naší zemi se vyskytuje obrovské množství cyklotras. Patříme v tomto směru ke světovým velmocem, trasy pro rekreační cyklistiku a cykloturistiku jsou výborně propracované a perfektně značené a mohou vést cyklisty po tratích různých obtížností. Jízdě na kole se v naší zemi věnují dospělí i děti v širokém věkovém rozmezí, jízdní kola si můžete koupit nebo vypůjčit a absolvovat vámi vybranou trasu podle svého uvážení. K tomu, abychom mohli na kolech vůbec jezdit, potřebujeme strojírenskou výrobu zaměřenou mimo jiné i na valivá ložiska. Bez ložisek by nebylo možné jízdní kolo sestrojit a namísto reality by cyklistika byla pouze utopistickým snem, podobným knihám Julese Verna.
Valivá ložiska jsou strojírenským výrobkem, patří k nejčastějším komponentům pohyblivých částí strojů a zařízení, dopravních prostředků a některých spotřebičů, ovšem strojírenské odvětví by je nedokázalo vyrábět, nebýt hutní výroby vysokouhlíkové oceli. Právě vysoký obsah uhlíku v sázce a nižší obsah legujících prvků umožňují zhotovit velmi odolné, mechanicky silně namáhané díly valivých ložisek, s nimiž se setkáváme v běžné praxi takříkajíc denně.
Výrobou vysokouhlíkové oceli se zabývají někteří specialisté na hutní polotovary. Dodávají je na trh pro strojírenskou produkci, aby bylo možno vyplnit poptávku ze strany koncových zákazníků. A kromě zájmu o cyklistiku je ve hře i automobilový průmysl, letectví, stroje a zařízení pro strojírenskou výrobu a další obory lidské činnosti, které udržují v neustálém chodu technický pokrok. A právě ložiska mají v technice minimálně stejný význam, jako další pevné či pohyblivé části strojů, mechanismů, domácích spotřebičů, dopravních prostředků, sportovních potřeb a dalších výrobků, s nimiž si usnadňujeme život, aby byl příjemnější, zajímavější, poučnější a celkově atraktivnější.