Je zákonem dáno, že každá firma musí mít nějaké sídlo, které má následně zapsáno v rejstříku. Ovšem v dnešní době jich mnoho nepoužívá jen to fyzické, ale také to virtuální, tedy internetovou stránku. Vlastně byste dnes již jen těžko hledali nějakou, byť i malou, která by jej neměla.
A není divu, přeci jen je to velmi užitečný nástroj komunikace se zákazníky. Díky tomu je mohou zákazníci snadno najít, a díky internetovým vyhledávačům se dostane její jméno do podstatně širšího okruhu lidí. To znamená více zákazníků a tedy i větší zisk, což je samozřejmě vždy vítané.
Otázkou ovšem je, zda se tato koupě vyplatí. Jako vše ostatní, ani webová doména není zadarmo. Můžeme si ji buď koupit, nebo pronajmout, avšak vždy za to zaplatíme. Otázkou pak je, zda je jako u mnoha jiných, tak i u produktu virtuální sídlo firmy cena skutečně úměrná její hodnotě.
Zde záleží na několika faktorech. Jedním z nich je jméno dané firmy a oné domény. Pokud přesně odpovídá a je jednoduché na zapsání, pak je jeho hodnota vyšší než u nějakého obecnějšího názvu. Někdy také nekupují pouze web s názvem firmy, ale i se sloganem, který daná firma používá. Tu pak přesměrují na onu hlavní stránku.
Cílem je zde samozřejmě přilákat nové zákazníky a udržet si ty staré. A díky internetu jich zasáhnou daleko více. Ovšem jakou práci měl s vytvořením oné domény původní majitel, od kterého ji firma koupila? Popravdě, prakticky žádnou. Avšak jak se ukazuje výše, pro firmu může být nedocenitelná. Jsou i případy, kdy díky webové stránce firma předešla krachu.
Je jasné, že jak se naše aktivity budou stále více přesouvat do kyberprostoru, podniky je budou následovat. Znamená to tedy, že se musíme smířit s tím, že na nás budou na každém webu číhat reklamy, a že každá druhá webová stránka bude patřit nějaké firmě. Ale to je cena, kterou platíme za pohodlí, které nám internet poskytuje.